Skip to Content
Pickup Coaching
-->
20 replies [Last post]
Offline
Joined: 03/28/2014

I have a major hurdle with leading. Its a problem in every area in dating you can think of. Is there any tips or things you guys know that can point me in the right direction to fix this and understand it better.

Offline
Joined: 03/28/2014
For example if a chick is

For example if a chick is checking me out sometimes I don't do anything, and if she digs me I don't take it further. Just every way possible.

Offline
Joined: 06/05/2012
Very common actually, it's

Very common actually, it's not just dating but its a lifestyle fail that I have issues with as well. I don't think this means you gotta be the loudest guy in the room or trying to 'out alpha' everyone else, but more like you bring it out when it needs to be brought out. Most guys mess this part up or simply don't even have that 'alpha' side to them.

I would say the first thing to master is vocal projection. Then from there it's other body language and awareness things.

__________________

"Why do faggots always got to kiss the girl?"

Online
Joined: 01/18/2012
It starts with understanding

It starts with understanding the mission and what needs to get done. If you don't know what your goal is, you can't formulate a plan, so you have nowhere to go. Things like vocal projection are obviously important, but they help you do it, they're not the crux of leading. 

__________________

I go in and I'm crisp, clean and my vocals are fucking coming out like music. - Anonymous MW student

- Autismus Terminus Finis (Root Cause/Cure of Autism Epidemic)

- Called Off My Wedding & Other Turn Tail Signs Of The American Male

Tap Or Click For Personal Coaching Information

Offline
Joined: 11/15/2013
What do you do when a girl

What do you do when a girl starts trying to lead? I approached some chicks and started making out with one, but later she grabbed my tightly and started trying to dictate lol. I went along with it since she was suggesting afterparty but my frame was like i am the prize all the time, and she was chasing.

Online
Joined: 01/18/2012
Yeah you actually did the

Yeah you actually did the right thing. That's the "high value" frame you adopt where you let her do things for you while you just sit back and enjoy it. Of course you're still high value it's the essence of it. Practice your Chuck Norris face while she's handling shit. Lol 

__________________

I go in and I'm crisp, clean and my vocals are fucking coming out like music. - Anonymous MW student

- Autismus Terminus Finis (Root Cause/Cure of Autism Epidemic)

- Called Off My Wedding & Other Turn Tail Signs Of The American Male

Tap Or Click For Personal Coaching Information

Offline
Joined: 03/28/2014
My goal is to bang lots of

My goal is to bang lots of chicks as soon as I meet them.

My friend yesterday mentioned I ask for a lot of investment in chicks. I think he could be right because I usually get the ones who are chasing me hard.

Online
Joined: 01/18/2012
So basically you're a good

So basically you're a good looking faggot who can't do shit for himself but has to wait for the girl to handle things 

__________________

I go in and I'm crisp, clean and my vocals are fucking coming out like music. - Anonymous MW student

- Autismus Terminus Finis (Root Cause/Cure of Autism Epidemic)

- Called Off My Wedding & Other Turn Tail Signs Of The American Male

Tap Or Click For Personal Coaching Information

Offline
Joined: 03/28/2014
Yeah you kinda nailed it.

Yeah you kinda nailed it.

Offline
Joined: 03/28/2014
It's so crazy how your spot

It's so crazy how your spot on with things.

Online
Joined: 01/18/2012
Lol. It's actually a common

Lol. It's actually a common problem. They're independent of each other, everyone has excuses for not taking action. Yours are a bit gayer because you have pretty much no barriers to entry 

__________________

I go in and I'm crisp, clean and my vocals are fucking coming out like music. - Anonymous MW student

- Autismus Terminus Finis (Root Cause/Cure of Autism Epidemic)

- Called Off My Wedding & Other Turn Tail Signs Of The American Male

Tap Or Click For Personal Coaching Information

Offline
Joined: 11/15/2013
Lol i gain alotta confidence

Lol i gain alotta confidence from my looks is that a bad thing? Im not even that good looking though hahah

Online
Joined: 01/18/2012
Yeah that's what women do.

Yeah that's what women do. Lol. No it's not that bad! Haha. Think about what confidence based on looks is, it's not based on taking action, it's based on drawing in and letting others take action on you. Lol. It's completely unmasculine

__________________

I go in and I'm crisp, clean and my vocals are fucking coming out like music. - Anonymous MW student

- Autismus Terminus Finis (Root Cause/Cure of Autism Epidemic)

- Called Off My Wedding & Other Turn Tail Signs Of The American Male

Tap Or Click For Personal Coaching Information

Offline
Joined: 11/15/2013
Lol i dont try to attract

Lol i dont try to attract girls with my looks. I think im pretty average. I think my looks and body language convey a pretty badass personality though

Online
Joined: 01/18/2012
Ah I thought you were the

Ah I thought you were the other guy

__________________

I go in and I'm crisp, clean and my vocals are fucking coming out like music. - Anonymous MW student

- Autismus Terminus Finis (Root Cause/Cure of Autism Epidemic)

- Called Off My Wedding & Other Turn Tail Signs Of The American Male

Tap Or Click For Personal Coaching Information

Offline
Joined: 04/20/2012
Hah! Yeah even if it's not

Hah! Yeah even if it's not your looks you still have to "masculinize" the interaction when you draw girls and they open you. I would consider myself pretty average but from time to time I still get opened based on.. Whatever reason (height, the odd time I look put together). A chicks way of picking up is just to open. I recall once I was talking to two dudes and a tiny cute German kinda walked into our group looking at me. Once I realized she didn't know either of two dudes I pulled her hand in, held her close while talking her ear off. I didn't pull her that night but it went down the next week. point is even when girls open you, you still have to man up and lead/take responsibility for the interaction.

Protip: if a girl opens you in this way it's a VERY good ioi and you can probably ramp things up pretty quickly if you please. This is the essence of my "festival" game

Offline
Joined: 03/28/2014
Yeah I'm average in the looks

Yeah I'm average in the looks department, I'm just delusional and I think I carry myself in a very attractive way.

Offline
Joined: 03/28/2014
Met two chicks at the beach

Met two chicks at the beach today and I plan on meeting them tonight. They probably want to burn tonight. Any good text recomendations? 

Offline
Joined: 03/28/2014
How do you deal with chicks

How do you deal with chicks that have friends that judge them?

Online
Joined: 01/18/2012
You become greater than her

You become greater than her friends are in her mind. 

__________________

I go in and I'm crisp, clean and my vocals are fucking coming out like music. - Anonymous MW student

- Autismus Terminus Finis (Root Cause/Cure of Autism Epidemic)

- Called Off My Wedding & Other Turn Tail Signs Of The American Male

Tap Or Click For Personal Coaching Information

Offline
Joined: 03/28/2014
Ha I like that

Ha I like that